Service
Hos os er en privatleasingaftale altid inklusiv service. Du betaler en fast månedlig leasingydelse, og skal derfor ikke bekymre dig om uforudsete udgifter til service. Det er altid en stor fordel at have et sikkert bilbudget, hvor du ved præcist, hvad du skal betale hver måned.
Herunder kan du finde svar på de spørgsmål, vi oftest modtager vedrørende service.
Ofte stillede spørgsmål
Er en serviceaftale altid inkluderet?
Ja, en serviceaftale er altid inkluderet i en aftale hos Privatleasing.dk - og den kan ikke fravælges.
Skal jeg overholde serviceaftalen?
Ja, som leasingtager er du forpligtet til at overholde de gældende forskrifter i bilens instruktionsbog og servicehæfte.
Hvad er inkluderet i serviceaftalen?
Serviceaftalen dækker de service- og vedligeholdelseseftersyn, der står skrevet i bilens instruktionsbog. Derudover dækker serviceaftalen reparationer som følge af normal slitage og nødvendige trafiksikkerhedsmæssige reparationer, påfyldning af væsker og udskiftning af pærer og viskerblade i forbindelse med service.
Skal jeg bruge bestemte værksteder, når bilen skal til service?
Så længe du bruger et autoriseret mærkeværksted, stiller vi ingen krav til dit valg af serviceværksted.
Er erstatningsbil ved service inkluderet?
Nej, men du har mulighed for at tilvælge erstatningsbil til din privatleasingaftale.
Hvad gør jeg, hvis der opstår et nedbrud på bilen?
Først skal du kontakte et autoriseret mærkeværksted nær dig, så de kan hjælpe dig. Fortæl værkstedet, at bilen er leaset hos Jyske Finans (som ejer Privatleasing.dk).
Har du brug for at tale med os, skal du skrive til serviceaftaler@jyskefinans.dk
Hvor ofte skal bilen til service?
Det kan du læse om lige her.
Er reparation af komfortudstyr inkluderet i serviceaftalen?
Nej, det er det ikke. Komfortudstyr som f.eks. sædevarme, radio, m.m. er ikke en del af serviceaftalen. Det betyder dog ikke, at du selv skal betale reparationen af disse, idet vedligeholdelsen af komfortudstyret går ind under bilens fabriksgaranti.
Derfor vil komfortudstyret stadig blive repareret ved et serviceeftersyn - det indgår blot i fabriksgarantien i stedet for serviceaftalen.
Hvem skal betale for syn?
Hvis leasingbilen skal til syn under leasingperioden, er det dig som leasingtager, der skal betale for selve synet. Er der noget, der gør, at bilen ikke bliver godkendt, er det selvfølgelig os, der står for udgiften til at udbedre det, medmindre det drejer sig om eksempelvis et stenslag i forruden.
Det er vigtigt, at du overholder synsfristerne. Hvis du ikke får bilen til syn, når den bliver indkaldt, kan det medføre ekstra omkostninger, som du selv skal betale. Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.
Spørgsmål til bil eller leasingaftale?
Er der opstået spørgsmål undervejs? Er du i tvivl om, hvilken bil, du skal vælge? Kontakt os, så vi kan hjælpe dig i retningen af din nye privatleasingbil.